Znám elixír mládí a zdraví. Chcete ho také?

elixirvbance

Musím ale hned na začátku upozornit na to, že pokud si myslíte, že například vypijete zázračný nápoj nebo se pomažete neobyčejným krémem, tak vás asi zklamu. Pokud očekáváte toto, pak raději nečtěte dál.

Elixír mládí a zdraví, o který se s vámi podělím, vyžaduje určité úsilí, pravidelnost a disciplínu, pak teprve můžete očekávat výsledky a radovat se z nich.

A o co se jedná? Jsem si jistá, že jógu zná snad téměř každý. Možná trochu méně všechny její druhy, ale slyšeli jste už o hormonální józe?

Upřímně já osobně jsem se s ní setkala teprve nedávno (před necelým půl rokem), ale od okamžiku, kdy jsem ji začala cvičit, jsem opravdu nadšená a cítím se jako nikdy předtím. Tolik energie, tolik nápadů a kreativity…ani nevím, jestli jsem se někdy vůbec tak báječně cítila. U mně osobně byl výsledek viditelný už po prvním cvičení!

Co je to tedy ta hormonální jóga?

Hormonální jóga je speciálně vytvořená sestava, která vyrovnává hladinu hormonů v těle. Existuje sestava pro ženy, pro muže a pro diabetiky. Oproti klasické józe je to dynamická sestava, kterou doprovází speciální břišní dech, který přímo ovlivňuje energii v oblasti břicha a pánve.

Hormonální produkce je totiž závislá na správné funkci žláz s vnitřní sekrecí. A právě cvičení hormonální jógy působí masážně na tyto žlázy, čímž se podporuje přirozená produkce hormonů v těle. Hormonální jóga tak zvyšuje energii, pomáhá při zeštíhlení a působí proti stresu.

Má úžasné výsledky proto, že využívá velmi efektivní jógové techniky, které stimulují a podporují funkci těchto žláz, a tím pomáhá ke správnému fungování těla. Pracuje s celým tělem, nejvíce se však soustředí na aktivaci vaječníků, hypofýzy, štítné žlázy, příštítných tělísek a nadledvin.

 Kde se vzala hormonální jóga?

Autorkou sestav je téměř 90. letá brazilka Dinah Rodrigez, která svým zdravím a vitalitou strčí do kapsy i leckterou 30cátnici. Jógu začala cvičit pravidelně každý den od svých 33 let, a když šla ve svých 60 letech na preventivní prohlídku k lékaři, byl v šoku z toho, jak vypadaly její výsledky v porovnání s tím, kolik jí bylo let. Díky cvičení si udržela perfektní hladiny hormonů i po šedesátce, nesmírnou vitalitu a energii.

Lékař byl tak nadšený z jejího zdravotního stavu, že ji požádal, aby se podělila o své „tajemství mládí“ i s jinými. Po 6 měsících práce byla vytvořena ucelená sestava cviků a Denah ji mohla vyzkoušet na prvních zájemkyních. Výsledky se objevily už po 1 měsíci.

 A v čem spočívá hormonální jóga?

Jedná se o pravidelné cvičení jednoduchých cviků, které si velmi snadno a rychle zapamatujete. Je velmi důležité cvičit tyto cviky opravdu správně a v neměnném pořadí. 

Cvičení vám zabere cca 30 minut denně, aby byly vidět výsledky, postačí cvičit 3-4x týdně.

Při cvičení se používají:

  • Dynamické jógové cviky (ásany) – vybrané z hatha jógy a kundalini jógy
  • Intenzivní dechová cvičení (pránájáma) – pro lepší masáž žláz, které produkují hormony
  • Tibetské techniky
  • Mudry, bandhy

A jak mi cvičení hormonální jógy pomůže?

Cvičení přirozeně odstraňuje potíže způsobené nízkou nebo rozkolísanou hladinou hormonů, nespavost, emocionální nestabilitu, pocity stresu, paniky, deprese a nerozhodnosti, intelektuální symptomy, chronickou únavu, snížení paměti, oslabenou štítnou žlázu nebo sníženou funkci štítné žlázy, nepravidelnosti menstruace, premenstruační syndrom, symptomy přechodu, návaly, cysty na vaječnících (PCOS), neplodnost, předčasný přechod, suchou pleť, vypadávání vlasů, lámavé nehty, akné, migrénu, zácpu apod. Takže poměrně hodně neduhů, co nás trápí, ne? 🙂

Jak a kde můžu cvičit?

Cvičit můžete sami doma nebo kdekoliv potřebujete. Abyste ale cvičili správně, je třeba se přihlásit na specializovaný kurz vedený certifikovaným lektorem hormonální jógy. Existují buď intenzivní víkendové kurzy – většinou je to pár hodin v pátek odpoledne a pak celá sobota. Nebo se můžete přihlásit na kurz rozložený do několika lekcí 1x týdně hodinu, který trvá několik týdnů.

Osobně doporučuji kurz intenzivní. Je to sice velmi náročné, ale naučíte se správně cvičit celou sestavu najednou a můžete hned začít „pít váš elixír mládí a zdraví“. Pokud byste si po nějaké době nebyli jisti, jestli cvičíte všechny cviky správně, existují i kurzy – tzv. opakovací lekce, kde si můžete přijít zacvičit s lektorkou a zkontrolovat, jestli opravdu děláte vše, jak se má dělat.

Pozor, hormonální jógu vyučují pouze certifikovaní lektoři, kdo tedy není certifikován k výuce hormonální jógy, neměl by ji vůbec vyučovat. A co je velmi zajímavé, všechny tyto lektory si zaškoluje Dinah sama.

 Kdy se cvičení hormonální jógy nedoporučuje?

Pokud máte nějaké obtíže, doporučuji před zahájením kurzu se lektorky zeptat, zda je cvičení vhodné i pro vás. Pokud byste měli závažnější zdravotní potíže, buď vám cvičení nedoporučí nebo poradí, jak například nějaké cviky obměnit, vynechat a nahradit jinými.

Jógu byste ale neměli cvičit, pokud jste například těhotná, prodělala jste rakovinu prsu, jste krátce po hysterektomii nebo jiných operacích, máte myom, pokročilou endometriózu, jste těsně před nebo po operaci slepého střeva,…aj.

Takže přeji cvičení zdar a budu moc ráda, když se se mnou podělíte o vaše zkušenosti, pokroky, radost z výsledku 🙂

 

Zdroje: http://www.jogahormonalni.cz/, http://www.hormonalni-joga.eu/,http://www.dinahrodrigues.com.br/yoga/en/home.htm

joga

 

 

 

S nadšením pomáhám budoucím rodičům „zkumavek“ na cestě za vytouženým miminkem. Nabízím nelékařský pohled ženy, která si sama touto náročnou cestou umělého oplodnění prošla a hodně se naučila. Díky svým zkušenostem nyní ukazuji ostatním, jak tuto cestu co nejlépe zvládnout a radím, jak snahu lékařu podpořit i vlastní iniciativou.

Můj příběh si přečtěte zde>>

Jsem autorkou e-booku Umělé oplodnění aneb 7 zásad, jak celý proces co nejlépe zvládnout, Klidná mysl ve 3 krocích a 4 klíčové otázky k umělému oplodnění.